Home Fytoterapia Využitie fytoterapie

Využitie fytoterapie

Fytoterapia tvorí 80% celkovej liečby ochorení. Jej využitie je rozsiahle.

Čínska tradičná farmakológia popisuje účinky tisícky liečiv. V praxi sa pri zostavovaní najčastejšie predpisovaných receptov používa asi 300 liečiv. Kedže tradičná čínska fytoterapia sa čím ďalej tým viac rozmáha po celom svete, je dôležité, aby sa jednotlivé liečivá - byliny, minerály a živočíšne produkty presne identifikovali s ohľadom na názvoslovie, oblasť výskytu a tak sa štandardizovali názvy a účinky bez možnosti zámeny. S cieľom, aby z nich zostavené recepty mali žiadúci účinok.

Fytoterapia - liečba bylinami sa využíva pri mnohých zdravotných problémoch. Hlavnou devízou tejto liečby je schopnosť dopĺňať prázdnotu orgánov, prázdnotu krvi a prázdnotu energie organizmu, čo západné chemicky vyrobené lieky nie sú schopné.

Keď doplníme energiu do organizmu - do určitého orgánu, tak zvyšujeme odolnosť organizmu a takéto liečivá nazývame imunostimulanty.

Alergie - kýchanie, tečúci nos, začervenané oči - sú tak časté u našich detí a mládeže - z pohľadu TČM vznikajú na podklade oslabenia yinu Obličiek. U detí je to dané predispozíciou tela, kedy ešte orgány nie sú dovyvinuté. Nadmerným športovaním, vyčerpávaním sa, ponocovaním, stresovaním sa mládež nedá šancu organizmu a vyčerpáva ho ešte viac.

Mladý človek, keď dostane horúčky, užije Paralen, horúčka zmizne a ide na párty, kde si dá tvrdý alkohol... Po čase, keď sa stále necíti dobre, mu zistia leukémiu a nikto nechápe prečo. Už zabudol, ako si ku horúčke ešte prilieval oheň-alkohol do tela. Čím poškodil krv.

Ženy trpia prirodzene nedostatkom krvi. Zhoršuje sa to po pôrodoch, po prebdených nociach s plačúcim bábätkom, po prílišnom vyčerpávaní sa na aerobikoch či squoshi. Krv ako telesná tekutina zavlažuje telo a robí našu pleť krásnou sviežou a vypnutou. Keď sa krv začína vyčerpávať, pokožka vädne, pozorujeme vznik vrások. Žiaden západný liek Vám krv nedoplní, ale existujú bylinné receptúry, ktoré to vedia. Najviac však dopĺňajú krv živočíšne produkty. Preto pojedanie vnútorností a hlavne pečene má svoj význam. Kúpanie v krvi mladých panien nám určite nepomôže.:-)

Napr. Hlboké vrásky ťahajúce sa od konca nosa ku kútikom úst sú tiež príznakom vyčerpania krvi Pečene.

Fytoterapia vie liečiť ženské problémy ( gynekológia) ako:

• ženskú neplodnosť, pokiaľ v tele nie sú organické zmeny a problém je na funkčnej úrovni. Často je to spojené so zachladením maternice, kde sa potom vajíčko nevie zahniezdiť.
  • menštruačné problémy rôzneho druhu
  • myómy, cysty, endometrióza
  • cysty v prsníkoch
  • migrény a ostatné bolesti hlavy